Popularni postovi bloga POLOMAC MP

субота, 3. децембар 2011.

JUMBO MACHINE-Jadran Damljanović i Roni Kovačić


Miško Polomac intervju sa Jadran Damljanović i Roni Kovačić

A Vi kada stignete kliknite na adsense google reklame na mom blogu.Unapred zahvalan.

Neću dužiti sa uvodom u ovaj intervju jer većina zna  veličine ovih sjajnih ljudi.

Oni se jednostavno uklapaju u opis-VELIKI LJUDI U SVAKOM POGLEDU!!!

Ono sto me impresionira kod vas izmedju ostalog je stalno dobra forma i da ste u takvom okruzenju sposobni da rastete bez bitnog narusavanja forme,kako vam to uspeva?

Jadran
Puno pozdrava Misko i hvala na interesu. Tvoj sportski entuzijazam fascinira,tako da mi je cast.
Forma koju imam trenutno nije ona na koju sam navikao imati, ali nastojim drzati oblike na prihvatljivoj razini i ne izobliciti se. Ove godine nastojim napraviti nesto na sto nisam navikao u tolikom nivou, a to je jos vise povecati misicnu masu, a kao rekuperacija od natjecanja oporavak je potreban i CNS-u.Sigurno da niska razina ugljikohidrata utjece na CNS, a tu ne pate samo sportske performanse nego i psihicka tenzija je neupitna.Ja sam smiren ili kako mi ovdje kazemo- stentan covjek po prirodi, ali osjetno se razine pozitivnih peptida popravlja i kao posljedica dolazi i povecanje motivacije za dalje, a o tome sam pisao na par mjesta.Zadrzavanje forme na visokom nivou duze vremena je bio moj model ponasanja do sada, a ove godine bez nekih velikih izmjena i povecanjem ugljikohidrata i masti u posezoni,naravno nastojeci zadrzati oblike prihvatljive,nastojat cu napraviti pomak, a i psihicki se rasteretiti, sto daje onaj pocetnicki zar samom trenaznom procesu.


Roni
Hvala Misko.
Sto se samog rasta tice ja sam najveci dio posla odradio u prvom dijelu takmicarske karijere i ranije u svojim dvadesetima,a posljednjih godina vise dobijam na kvaliteti muskulature, linije postaju sve ostrije i sve skupa izgleda vise estetski ili se barem trudim da to tako izgleda. Ja sam vec sa dvadeset godina probio granicu od 120kg, naravno ne bas kvalitetne misicne mase ,ali vec se moglo nazreti da imam genetske predispozicije za ovo danas.Posto je sve  to nacin zivota i ne opterecuje me uopce kroz godine sam polako ucio svoje tijelo,  prilagodjavao se, educirao, skupljao info gdje god mi se pruzala prilika. Jedan sam od onih koji ce uvijek poslusati,ali prije primjene temeljito analizirati i za mene ne postoje nepisani zakoni i pravila niti u prehrani niti u treningu. Kada jednom napravite toliku misicnu masu bitno je da je samo hranite, odradite adekvatan unos proteina ,a ostatak balansirate prema tipu organizma i svojim iskustvima, kljuc je u tome da bez obzira na sve ne oscilirate previse i s vremenom ce se vasa velika muskulatura sama pobrinuti za masnoce.Znaci kljuc je u kontinuitetu.



Takodje,oba ste velike mashine,no vama nije problem da budete ogromni i na toj visini.Kako to polazi za rukom uopste i sa obzirom da znam koliko sve to kosta rekreativce?


Jadran
Ovo pitanje je bas pitanje opredjeljenja.Smatram da u svom slucaju sam ne razmisljajuci i ziveci stil zivota kakav mi pase akumulirao misicnu masu.Ne ponasam se vjerovatno nista drugacije nego ostali ozbiljni vjezbaci (pod ozbiljne vjezbace smatram ljude koji zive ne polovicno, nego do kraja stil zivota kakav se ocekuje, postujuci sve komponente potrebne za napredak u ovome: jesti kako treba, trenirati sto je potrebno vise, ali i odmarati shodno treningu). Jedina razlika izmedju svih nas koji to radimo je staz i naravno kolicina dosljednosti. Mozda sam mogao biti pametniji i neke stvari raditi bolje, pa bih bio i bolji, ali mislim da sam ljudski davao barem trenutni maksimum kroz cijelo vrijeme onome cemu sam tezio. Body building ne smatram uzvisenijim od nekog drugog stila zivota kome se pristupa sa zarom i potreban je trud da ga se ispostuje, to je samo nacin ekspresije pojedinca i smatram da se ne bih svidjao sam sebi da ne dajem koliko mogu u zelji da napravim tu ekspresiju,a sad kakva je impresija drugih- ne znam.



Roni
Stoput sam razmisljao o tome sto sam si sve mogao priustiti u zivotu a ja sam odabrao biti bilder na 195cm visine :( ...
Odrzavanje ove forme nije toliko zahtjevno,barem se meni tako cini posto sam godinama trosio velike novce i mozda mi vecina niti nebi povjerovala kada bi naveo neki svoj uobicajeni jelovnik medjutim treba uvijek imati na umu da sam ja to odavno napravio i sada samo odrzavam i naravno da smo svi razliciti i neki imamo genetsku podlogu da postanemo i budemo veci od ostalih stoga nikada nije dobro usporedjivati se ni sa kim osim sa samim sobom, to je jedini pravi put...ali ako govorimo o takmicarskom treningu, pripremama i slicno onda ti troskovi rastu trostruko i vise barem kod mene i zato se uz silne ozljede koje me koce najteze odluciti na tako nesto u danasnje vrijeme...



Koji je po vama najbolji nacin treninga i ishrane u globalu za sve one koji zele da postanu veliki ?

Jadran
Ako govorimo o ishrani za masu, onda cemo govoriti teoretski kako bi trebalo raditi da se napravi dobar izgled (pri tome prvenstveno mislim oblike), sekundarno da se dobije ili ostavi relativno dobra forma (znaci ona forma koja ce covjeka zadovoljavati kao pocetak nekog drugog trenaznog makrociklusa, kao neki pocetni stupanj i iz koje ce relativno moci izvuci sebi maksimalnu zadanu formu u definiciji na kraju trenaznog ciklusa za definiranje,a i zadrzati veliki dio novodobivene misicne mase). Puno pocetnika i mladjih vjezbaca je u zabludi da je tijelo "beton" i da ono ne "dise" nego da se forme radi jednom i da moze ici samo na bolje. Bilo bi lijepo (mozda cak i nebi, radi manjka izazova) da je tako. Pa tijelo je sastavljeno od ogromnog postotka vode, dakle generalno mi smo jedan vodeni balon koji na okupu drzi prilicno sofisticirana malo tvrdja opna i koja je protkana s isto nesto malo cvrsce materije.

Da ne zadiremo u osnovnu biologiju, vratiti cemo se na pitanje: izgradnja ciste misicne mase.Da bismo kao krajnji ishod imali nagomilano sto vise ciste misicne mase sa sto manje potkozne masnoce, moramo igrati na kartu balansa kalorija i uskladjivanja adaptivne termogeneze,sto bi znacilo da uredimo svoje tijelo tako da balansirano unosimo kvalitetne izgradbene nutrijente proteine, tj aminokiseline, ugljikohidrate i masti postivajuci uz to sve osnove nutricionizma koji se oslanjaju na biokemiju tijela i poznavanje dinamike te biokemije (djelovanje u vremenu i kroz vrijeme). Smatram da sa proteinima ne mozemo pogrijesiti ako ih unosimo prilicno puno, ali zbog nitratnih razina unutar misica treba unositi i mnogo tekucine da bismo stvorili bolje anabolicko okruzje.

Ugljikohidrate obzirom na njihovo vrijeme otpustanja (glikemicki indeks) i dolazenja u cirkulaciju u stadiju glukoze te i na sam inzulinski indeks (utjecaja pojedine vrste uh na gusteracu bez obzira na vrijeme otpustanja) trebamo birati upravo tako da u tijeku dana nam daju tocno toliko energije potrebne za velike napore, al' da globalno ne padnemo u kalorijsi deficit, jer nam je cilj nabaciti misicnu masu. Ukoliko uskladimo vrijeme otpustanja ugljikohidrata i pazimo da se inzulin peak ni samo zaostalo djelovanje inzulina ne dotice unosa masti i cirkuliranja molekula iste napravili smo posao da smo stvorili potencijal za jake treninge radi jakog energetskog suficita, a opet smo (do neke mjere, nemoguce skroz) izbjegli snaznu izgradbenu i "spremacku" moc inzulina kao najanabolicnijeg hormona i ne omogucili mu skladistenje masti.

Probat cu trening protkat u ovu pricu o prehrani jer on tu i spada u sam proces (trening sam po sebi je visokokatabolicki proces i tek uz dobro djelovanje hranom i odmorom on je osnovni preduvjet izgradnje misica). Moje misljenje je da trening u fazi mase treba biti manjeg volumena i intenziteta, ali upravo zato treba iskorisititi energiju koja je u visku za teske treninge snage. E sad zasto snage i zasto bas teske treninge (mislim na treninge s relativno velikim teretom i nastojanjem povecanja istog kod osnovnih vjezbi)- pa to nije stvar egoizma i pojam powerbuilding,hard core .Cesto se misli da bodybuilderi na taj nacin jacaju i ego.

Misljenja sam da taj i takav pristup ima savrsenog smisla, a sad cu probati objasniti i zasto.Znamo da prirast misicne mase jeste hipertrofija (hiperplazija je spekulativna), sto bi znacilo podebljavanje misicnih vlakana. Smatram da sa teskim treninzima pridonosim hipertrofoji myofibrile vise nego sarkoplazmatskoj hipertrofiji i upravo ta misao me vodi da misic iz godine u godinu pri porastu jakosti dobija na cistoj zreloj masi. Sto se tice faze definicije i ocuvanja misicne mase i tu je jako bitan pristup treningu i prehrani, ali smatram osobno da bih tu puno mogao bolje proci da ne ziherasim oko forme i ne radim rigorozno nego mozda studioznije i pametnije.


Roni
Iskreno mislim da univerzalna formula bas i ne postoji. Kod mene je ta prica isla klasicno, znaci u pocecima veliki kalorijski unosi, mega mass i sati provedeni u gymu.Posto nisam imao neki optimalan izvor informacija niti nekog mentora u nase doba otisao bi na najkrupnijeg i najjaceg u gymu i upijao. Sto zbog genetskih karakteristika ,a sto zbog predanosti treningu i prehrani napredovao sam puno brze od ostalih i poradio na svojoj edukaciji, nabavljao literaturu, odlazio u pohode ex yu sampionima i sto smatram najvaznijim naucio sam slusati svoje tijelo sto smatram najbitnijom komponentom uz edukaciju. O mojim posljednjim pripremama sam redovito izvjestavao na nekim forumima i na fbu i mnogi su u nevjerici citali te kalorijske unose sve do posljednjih dana, jedna moja prijateljica takodjer poznata fitness takmicarka rekla je da ovo sto ja pojedem nitko nebi niti povjerovao da citiram kao "tvornica za preradu hrane":) sto samo govori tome u prilog da nema univerzalnog nacina, stvar je prilagodbe.
Rast je proces i ne desava se preko noci, svi prolazimo kroz klasicne "djecje bolesti" i tu se vrlo brzo iskristaliziraju oni koji mogu vise i dalje, danas sa sigurnoscu se moze reci da krupni bilderi sigurno posjeduju i znanje iako kao takvi cesto podlijezemo svim  mogucim stereotipima ovog drustva.




Sta inace mislite o kardiu kao komponenti cele ove price?

Jadran

Osobno ne radim kardio nikad pa ni u fazi zavrsnih priprema jer smatram,a citajuci zadnje studije to je potvrdjeno da me dodatno katabolizira (dize razinu kortizola,a smanjuje razinu fizioloskog testosterona), tako da se u fazi priprema oslanjam na kalorijski deficit samo kroz rekompoziciju nutrijenata i smanjenje kalorijskog unosa (naravno povecavam unos proteina koliko mogu, a samim time poticem anabolicko-antikatabolicke procese i sam bazalni metabolizam).


Roni
U prvom dijelu karijere cardio sam smatrao kljucnim u pripremnom periodu ,no sa godinama kako se moja misicna masa povecavala dovoljno je bilo disciplinirati se u prehrani da bi moj metabolizam dobio onaj potrebni pocetni kick na startu priprema, najbolje forme postigao sam prakticki bez cardia ali kao i kod moje prehrane tone smatram univerzalnim modelom.




Velikog bildera izmedju ostalog cine jos vecim ogromna ledja,Vas savet kako ih napraviti!?

Jadran
U samom treningu ledja kod mene nema neke tajne,vrlo vjerovatno velikog utjecaja imaju pocetne postavke.
Ovako izgleda moj trening za ledja (koja uvijek radim zajedno sa ramenima jer mi tako oduvijek pase, imam osjecaj da je sinergija te dvije misicne partije mi nevjerovatno pase,da se nadopunjuju ukoliko ih se radi zajedno i u smislu formiranja samog V izgleda,a i u smislu samog osjecaja na treningu (pump latova kao da doprinosi potiscima za ramena koja neizmjerno volim i za koja tvrdim da su nezmjenjiva- barem meni u izgradnji srednjih deltoida, a koji su opet misicna skupina najteza za pogoditi).Taj trening u vecini slucaja izgleda:

- zagrijavanje s malim tezinama veslanja dvorucnim utegom 2 serije po 12-14 puta, ugrijavanje rotatora ramena kubanskim rotacijama, a onda pocinju 4-5 super serija potisak sipkom iza glave (znam da vecina ljudi ne voli tu vjezbu i ja sam je pauzirao zbog ozljede rotatora ramena i mijenjao s prednjim potiskom, ali mene dio pokreta od tjemena do vrata kada sake rotiram nazad,a laktove naprijed- s centralnom osi rotacije koja prolazi kroz polovinu obje podlaktice u bas tom dijelu poreta- toliko pogodi, da tu vjezbu ako mogu raditi ne izostavljam) i dizanja na vratilu ili lat masini iza glave.

Nakon toga idu serije odrucenja bucica u super-seriji sa prednjim uskim i sirokim dizanjem na vratilu ili lat masini (nastojim po serijama mijenjati hvatove).

Zavrsna kombinacija vjezbi su tri superseta predrucenja jednorucnih utega i neke vrste veslanja (zavisi o teningu i osjecaju hocu li raditi: veslanje na donjem koloturu, veslanje sa bucicom u pretklonu ili veslanje sa sipkom u pretklonu).


Roni
Na pocetku svoje trening karijere imao sam sve genetske preduvjevjete da bi razvio velika ledja, relativno mali struk, siroki frame ,ali koliko je to dobro toliko vise rada ili da se tocnije izrazim mesa potrebno je da bi se taj frame popunio i da bi sve to licilo na nesto. Poceci su se sastojali vecinom od chinupsa na vratilu, puno veslanja u pretklonu i pullova sa donjeg koluta medjutim ledja su dobijala na sirine ali ne i na debljini. Onda sam ubacio mrtvo dizanje i veslanje bucicom i doslo je do transformacije i to velike unutar pola godine, vrlo cesto poslije treninga ledja nebi mogao sam niti majicu skinuti, reagirala su na sve vrste opterecenja, volumene i kuteve , vise nisam mogao pogrijesiti, dolazila su punija i sa sve vise detalja do kobne ozljede 2002.god ( discus hernia na vratu) koja je zauvijek promijenila moj pristup treningu ledja. Danas puno vise moram voditi racuna o izolaciji, izvoditi posebne kutove i dati poseban naglasak na kontrakciju.
Latovi su otisli vise gore i slika se suzila, znaci jedino sto mogu uciniti je poraditi na topografiji i pokusati izvuci sto vise detalja, znaci gigantske serije, drop serije, veliki volumen opcenuto je jedino rjesenje za mene danas.

Velika ledja grade se jednostavnim vjezbama, osnovama kao sto su veslanja, dead liftovi, vratilom ukoliko ga mozete adekvatno odraditi ,a sve ostalo su finese i rad na detaljima.



Koji suplementi po vasem iskustvu mogu imati bitan uticaj u ovom sportu uz dobru ishranu?


Jadran
Suplementacija koju koristim po vaznosti:
1. WHEY, 2. CREATIN, 3. GLUTAMIN, 4. BCAA, 5 vitargo (waxy, maltodekstrin ili neki drugi jednostavni secer); tek onda dolaze termogenici i NO busteri ...


Roni
Jednom davno, tocnije 1997. godine bio sam na FIBO-u u Essenu sa svojom biljeznicom setao od profija do profija i trazio odgovore, necu ovdje imenovati one koju su me lagano otkantali, ali ima jedan moj imenjak Roland Czurlok kojemu kad sam pokazao osobnu i ime nista nije bilo problem, sjeli sa strane i covjek kaze shoot:) uz mali milion gluposti i pikanterija koje su ovdje nebitne ja pitam za suplemente, koliko da uzimam amino? 
Odgovor: koliko imas novaca!! 
Koliko da uzimam proteina? Koliko imas novaca!!! 
I sad  da ne duljim, covjek zavrsi ovako, skoro pa si dvometras, kakva su to pitanja? Ja za tebe nemam drukcije odgovore, shvatiti ces ubrzo..nauciti ces nesumnjam..
Upravo tako je i bilo, medjutim novaca nikada nije bilo dovoljno uostalom kome je.

Proteina nikada dovoljno, znaci klasika WHEY pod must, sad o kvaliteti nebi, kolicina je bitna, BCAA uvijek ukoliko se moze, meni osobno vise od toga netreba. Volim koristiti NO boostere, pogotovo u posljednje vrijeme, godi mi taj prepump zbog niza ozljeda koje imam i da izdvojio bi BETA ALANIN koji mi je stvarno omiljeni suplement, zbilja cini razliku, preferiram ga koristiti odvojenog i dodavati po potrebi  iako ga najvise srecemo u nekim paketima...



Imate li omiljene brendove dodataka i sta je to sto ih izdvaja u odnosu na druge?

Jadran
Kao sponzore imam vec dugi niz godina firmu Sport Line Ladanyi, uvoznike Scitec Nutrition, Universal Nutrition, Ultimate Nutrition i koristim njihove preparate. Jako sam zadovoljan, jer mislim da kao sportas ne bih prihvatio suradnju bilo s kime,s kime cu ista drugo osim napredovati. Osobno uvijek su mi na repertoaru Ultimate BCAA u prahu, Scitec Whey Isolate, Iso sensation od Ultimate nutrition, Glutamin Scitec u prahu, Storm Universal Nutrition,...


Roni
Omiljeni brandovi su oni koje dobijem besplatno:)))



Hrvatski bilding uopste zadnjih godina belezi i ima vidan napredak.Mnogo sjajnih bildera.Sta je razlog,postoji li nesto sto je bitno uticalo na to,i vezuju li se za to neka imena koja su donela kakve novine kod vas?

Jadran
Iskreno vjerujem da je to lavinski proces, kada se nesto pokrene pocne se javljati natjecateljski duh ljudi koji pritjeno vjezbaju,dizu se standardi i apetiti. Najmanje su mediji tome doprinjeli, a najvise stvarno slucaj da se po prirodi stvari ljudima to ucinilo primamljivo i da su pozeljeli konkurirati na bini. Doslovno lavinski efekt, mada mislim da bi moglo i da ce biti mnogo bolje u buducnosti. To je cisti dokaz da materijalna satisfakcija nije jedina moguca motivacija koja u ljudima budi onaj spiritus movens.


Roni
Pa nebi to sazeo u zadnje godine, Antonio je konstanta koja traje od  juniorskih dana  i sigurno je nase broj jedan ime, Drazen Vrbancic, Mario Jarnecic, su visestruki prvaci drzave ali jako dobro poznati i preko nasih granica. Uz staru gardu, da sad ne navodim imena Hrbb nije oskudijevao kvalitetom zadnjih desetak godina ,ali je u posljednje vrijeme pao kvantitetom ,medjutim classic popravlja situaciju iako naustrb  bba.

Pocetkom 2000.god buknuo je Rijecki bb, odlazilo se u hodocasca braci Madzarevic, Rickyu Ramazzini i mom prijatelju Mauru Sassiji koji je na mene osobno strasno puno utjecao, pomogao mi je kroz moje pripreme 2002. god kada sam po mnogima imao svoju najbolju formu ikada. Mauro je dobar prijatelj sa Milosem Sarcevim i ta pripreme su u biti bile preslika njegovih iz tog doma, za Hr mnostvo inovacija koje su na meni ostavile jaki trag i bile vodilja za slijedece godine i takmicare koje sam sam pripremao. Medjutim trebalo je vremena da druge sredine prihvate dah iz vana, to se osjetilo na takmicenjima, kreirali se antagonizmi, ljubomora i razne pricice su kruzile ,ali to je za neku drugu temu..

Prvi je Antonio iskoracio za znanjem i potrazio ga van Hr kod Maura Sassija i to je dovelo kod nas puno novina, svi su poceli putovati, skupljati info i to se osjetilo. Godinama se radilo po staroj skoli, njoj nista nefali ali edukacija je kljuc i to se vidi na primjerima Jadrana Damjanovica, Petra Klancira i Pere Tomasa koji su stvarno podigli letvicu kvalitete visoko i ne samo kvalitete, njihovi su gabariti vidljivi iz daljine. To su takmicari koji odlaze debelo preko 100kg sto je kod nas prije bila rijetkost. Reci ce neki bilo je, samo u kojo formi? Pokoji izuzetak samo potvrdjuje pravilo.

Jadran takodjer nije od jucer, osobno ga poznajem od 2005.god i vec onda je bio ogroman medjutim posljednjih godina je vidno sazrio. Prilagodio je treninge bb iako je ostavio svoje teske liftove u treningu, prica se poslozila i covjek zbilja je stijena i to ne samo izgledom kroz citavu godinu.

Petra Klancira sam prvi put vidio prije dvije godine u Zg i ostao sam paf, nevjerojatno je sto toliko mlad decko uz svoju brutalnu misicnu masu uopce nema slabe partije. Njemu samo zelim zdravlja i nebo je limit. Ja sam njegov veliki fan.

Peru Tomasa sa nedavno upoznao, izuzetno mi se svidja njegov sklad, lijepe linije, puna muskulatura, a nastup na bini na razini veterana, to treba vidjeti, vidi se skola Danijela Maltara.




Imaju li dve velike mashine sta poruciti citaocima POLOMAC MP BLOGA?

Jadran
Jos jednom cu ti prijatelju dragi zahvaliti na ukazanoj casti.Tvoj blog je edukativan i motivacijski i dio mog dnevnog stiva tako da vjerujem i mnogima drugima koje pozdravljam ovim putem.

Roni
Prvo izuzetno mi je cast sto me je u jednom intervjuu Misko spojio sa Jadranom posto ga izuzetno cijenim kao sportasa ,a posebno kao osobu. Miska redovito pratim na fb i po forumima i smatram ga jednim od najvecih entuzijasta na ovim nasim podrucjima, pravog zaljubljenika u nas sport i kao takvom moja su mu vrata uvijek otvorena iako u posljednje vrijeme ne prakticiram previse izlaske u bilo kakve medije ovo sam sa odusevljenjem prihvatio.

Sto se citaoca tice reci cu vam slijedece: nemojte se nikada usporedjivati sa drugima, vi ste svoj najveci protivnik, stanite pred ogledalo, pogledajte se i to je odraz koji treba nadmasiti, svaki dan, godinu , mjesec, budite bolji od svog odraza i ako to budete uspjevali u kontinuitetu rasti cete u svakom aspektu zivota...

My way...dan kada sam izabrao ovaj sport za mene je poceo jedan put brdovit je i tesko prohodan, kraj se ne nazire...sa svakim korakom rastes i sazrijevas tjelesno ali i mentalno i tek onda kada to postane tvoja esencija mozes ocekivati pomake jer neces se opterecivati i traziti ih u kratkom periodu nego ces prihvatiti sve kao stil zivota...uzivati u svemu ,...

Roni Kovacic

                            




PHOTO BY-DAMIR SPANIC-http://www.maximum-image.com/
AND DRAZEN VUKELIC



Click na linkove...
Pre započinjanja bilo kog fitnes, bodybuilding programa ili programa ishrane i suplementacije, uključujući i one predložene u ovom tekstu, trebalo bi konsultovati lekara. Određeni programi nisu pogodni za svakoga, i mogu rezultirati povredama ili drugim problemima. Svaku aktivnost ili ishranu poželjno je prilagoditi individui. Ako prilikom bilo kog programa treninga ishrane osetite probleme u ovakvim situacijama, obavezno konsultujte svog lekara što pre.


twitter

0 коментара:

Постави коментар